David Bowie - The Man Who Sold The World
Tracklist
- 1 The Width Of A Circle 8:06
- 2 All The Madmen 5:38
- 3 Black Country Rock 3:34
- 4 After All 3:53
- 5 Running Gun Blues 3:12
- 6 Saviour Machine 4:26
- 7 She Shook Me Cold 4:13
- 8 The Man Who Sold The World 3:57
- 9 The Supermen 3:40
Průměr hodnocení
Poslední hodnocení
Talent, který uspěšně světu zatajovalo první album ze sedmašedesátého, a který na folkrockovém Space Oddity začal vystrkovat růžky, se na této desce konečně uplatňuje v plném lesku. David Bowie má už všechno pod kontrolou, ví, co chce říct a ví jak. V jeho doprovodné kapele se vedle Tonyho Viscontiho poprvé objevuje i kytarista Mick Ronson, který na Bowieho deskách z první půle 70's zanechal nesmazatelnou stopu a právě jeho kytarové riffy dodávají muzice rockový důraz.
Už při letmém poslechu ale můžeme zaznamenat, že Bowieho verze právě vynalezeného hardrocku je jiná, než u soudobých propagátorů stylu. Méně zpocená, méně chlupatá, zato více intelektuální a zahraná s folkovým jemnocitem. Nutí posluchače víc přemýšlet a méně potřásat pačesy. Zrovna tak i provokativní vizuální stylizace (na fotkách Bowie pózuje v ženských šatech) nemůže být obvyklé macho prezentaci bigbítových hrdinů vzdálenější. Už teď je cítit, že pro Bowieho není styl, který ho právě zaujal, životním posláním, ale především médiem k výsostně originálnímu uměleckému vyjádření. Písně na The Man Who Sold the World nepostrádají tajemství a koncept, ale pořád zůstávají rock'n'rollem. Právě tohle předurčilo Bowieho tvorbu k tomu, aby se stala jedním z nejdůležitějších inspiračních zdrojů pro o dekádu později bující post punk.
Jako zpěvák rovněž není typem, který si veřejně drásá nitro, nýbrž je hlavně vypravěčem, hercem střídajícím role. Mění... číst dále
řadové album
1970
90 %
další alba
Komentáře
Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.














16.02.2018 - 8:23 | vishnar
Ve Space Oddity už Bowie naznačil, jakým směrem se začne ubírat. A s následujícím The Man Who Sold the World se již pohodlně usadil v rockovém světě. Sedmdesátá léta mám v rámci jeho tvorby asi nejraději. Je pro mě těžké vybrat nějakou nejlepší skladbu, protože rád poslouchám tohle album jako celek. Ale samozřejmě by to asi vyhrála titulní píseň.