Johnny Cash - American IV: The Man Comes Around

American IV: The Man Comes Around

Tracklist

  • "The Man Comes Around" (Cash) – 4:26
  • "Hurt" (Reznor) – 3:38
  • Originally recorded by Nine Inch Nails for The Downward Spiral (1994)
  • "Give My Love to Rose" (Cash) – 3:28
  • Originally recorded by Cash for Sun, appears on Sings Hank Williams (1960), also appears on At Folsom Prison (1968)
  • "Bridge Over Troubled Water" (Simon) – 3:55
  • Originally recorded by Simon and Garfunkel for Bridge over Troubled Water (1970)
  • "I Hung My Head" (Sting) – 3:53
  • Originally recorded by Sting for Mercury Falling (1996)
  • "The First Time Ever I Saw Your Face" (MacColl) – 3:52
  • Was a number one hit for Roberta Flack (1972)
  • "Personal Jesus" (Gore) – 3:20
  • Originally recorded by Depeche Mode for Violator (1990)
  • "In My Life" (Lennon–McCartney) – 2:57
  • Originally recorded by The Beatles for Rubber Soul (1965)
  • "Sam Hall" (Ritter) – 2:40
  • Originally recorded by Cash for Sings the Ballads of the True West (1965)
  • "Danny Boy" (Weatherly) – 3:19
  • First published in 1910, previously recorded by Cash for Orange Blossom Special (1965)
  • "Desperado" (Frey/Henley) – 3:13
  • Originally recorded by The Eagles for the album of the same name (1973)
  • "I'm So Lonesome I Could Cry" (Williams) – 3:03
  • Originally recorded by Hank Williams; previously recorded by Cash for Now, There Was a Song! (1960)
  • "Tear Stained Letter" (Cash) – 3:41
  • Originally recorded by Cash for A Thing Called Love (1972)
  • "Streets of Laredo" – 3:33 (Traditional)
  • Previously recorded by Cash for Sings the Ballads of the True West (1965)
  • "We'll Meet Again" (Charles/Parker) – 2:58
  • Most famously a hit for Vera Lynn (1939)

Průměr hodnocení

89.17 %
9 1 10 36
Vaše hodnocení: žádné

Poslední hodnocení

Poslední studiové album, které vyšlo ještě před Cashovou smrtí se nese v intencích předešlého třetího dílu American Recordings, jeho definitivnost mu ale dodává snad ještě větší osudovou tíhu. Přesto mi přijde o chlup méně vyrovnané, protože tentokrát ne všechny překvapující covery vyšly na sto procent.

S velkoryse klenutou melodií Bridge Over Troubled Water si Cash poradil s přehledem, westernový morytát ve Stingově I Hung My Head mu taktéž sednul, menší rozpaky ale ve mně vzbuzují Personal Jesus a beatlesácká In My Life, v nichž honba za efektními předělávkami přeci jen zašla daleko. Obě jsou to skvělé písně, John Frusciante parádně převedl depešáckou dusárnu do bluesového tvarosloví, ale zdá se, že Cashův unavený hlas už nezvládá dát písni tolik energie kolik by potřebovala. Melodicky promyšlená In My Life zase moc nesedne k mistrovu pregnantnímu frázování. Když vedle toho postavíme osvědčené countryové kusy jako Sam Hall nebo Tear Stained Letter (jediná s klasicky rozjetou kapelou), hned je znát o kolik se v nich Cash cítí pohodlněji a jistěji. Pak je tu ale famózně odzpívaná a prožitá Hurt, ke které není co dodat. Dovedu si představit, že když tuhle verzi Trent Reznor slyšel, pořádně se mu rozklepala kolena.

Další slzu zamačkávám když slyším svého dávného favorita Nicka Cavea v duetu se svým guru ve Williamsově I´m So Lonesome I Could Cry, v němž je hned slyšet kdo je žák a kdo učitel aniž by to pro kohokoliv vyznělo pohrdavě.... číst dále

Autor:

Vydavatelství: Universal  

Typ alba: řadové album

Rok vydání: 2002

Hodnocení autora: 80 %


Komentáře

07.07.2019 - 9:25  |  Marek Kolařík

Johnny Cash znamená pro mě něco víc. Kromě toho, že jsem se na jeho písních začal učit na kytaru a na střední škole, před koncem druhého ročníku v rámci školní akademie zazpíval a zahrál Folsom Prison Blues, tak je mi blíže i osobnostně.

O to více každého fanouška Cashe dostanou jeho poslední American Recordings desky. První dvě desky nesou ještě takový typický country rukopis, v posledních dvou AR III a výše hodnotící deska AR IV. jsou svojí náladou temnější, jakoby i sám Cash cítil prázdnotu po skonu jeho nejmilovanější manželky, kterou můžeme vidět v krásně smutném klipu "Hurt" (zde si Cash krásně pohrál s kompozici od Reznora).

Každou píseň si Cash upravil tak, aby vyzněla myšlenka každé písně. Pro něj to nejsou jen "nějaké" písně, které se mu líbily. Cash pochopil podstatu písně a poskládal si je tak, aby každá znamenala něco, co se přihodilo v jeho životě.

Je to krásná deska, musíte mít na ní ale náladu a čas. Zaposlouchat se a nechat myšlenky plynout. Díky, Johnny!

Audiotéka

Buďte první s touto deskou v audiotéce.
line

na xplaylistu najdete

line

124380 alb

26865 kapel

13343 komentářů

4190 recenzí

13302 uživatelů

Recenze

line

All Quiet on the Eastern Esplanade 80 %

The Libertines - All Quiet on the Eastern Esplanade

Dohromady se dali už v roce 1997 a je trochu zázrak, že to The Libertines pořád táhnou dál. Dohertyho drogové eskapády a konflikty s...

TOMODACHI 50 %

Mirai - TOMODACHI

"Dopis" naznačoval, že Mirai sice hledají jiný zvuk, rozhodně se ale neodpoutali od pohnutek plodit skladby, které budou komerčně...

Heaven :x: Hell 70 %

Sum 41 - Heaven :x: Hell

Ačkoliv Sum 41 nastřádali nepřeberné množství hitů, žádné z jejich alb není bezchybné a napěchované silným materiálem po celou dobu...

Act II: Cowboy Carter 80 %

Beyoncé - Act II: Cowboy Carter

"Lemonade" z roku 2016 ukázala, že s Beyoncé si není radno zahrávat. Na multižánrové album tehdy umístila mimo jiné countryovou píseň...

Evolution 80 %

Sheryl Crow - Evolution

V roce 2019 vydaná "Threads" měla být poslední dlouhohrající kolekcí Sheryl Crow. Sbírku duetů, předělávek a spoluprací s muzikanty...

The True North 60 %

Peter Garrett - The True North

Pro Australany Midnight Oil byl vždycky typický aktivismus. Takový ten opravdový, zaťatý, ale nikdy nepřetloukající muziku samotnou. Boj za...

line
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace