80 %
Anna Vaverková - Krása
Nedávno si zahrála na Expu v Japonsku, nyní už ale zase pendluje mezi rodnou zemí a Berlínem. A tak nejen o tom ve vlaku začala dávat...
80 %
Twenty One Pilots - Breach
Osmá studiovka americké dvojice Twenty One Pilots se dá považovat za závěrečnou kapitolu příběhu, jenž se v diskografii skupiny odehrává...
80 %
Thrice - Horizons/West
Thrice nepatří ke kapelám pro nenáročný poslech. Nikdy takoví nebyli a nikdy to ani neměli v úmyslu. Vždy se vydávali vlastní tvůrčí...
80 %
Arakain - Black Jack (reedice 2025)
Petra Jandy. Ten si zrovna procházel obdobím, kdy s Olympikem končil a chtěl si užívat rodinného života. Jeho hudební srdce ho však stále...
70 %
Demi Lovato - It's Not That Deep
Demi Lovato se konečně nadechla. Tedy - možná spíš vydechla. Její hudební cesta posledních let připomínala roztočený kompas: jednou pop,...
20.01.2018 - 4:53 | poutnik
Od Platinum se Oldfield rozjel neuvěřitelným způsobem a chrlí jedno vynikající album za druhým. Typické kompozice z A stran jsou hutnější, plné nápadů i když možná přímočařejší než tomu bylo u těch sedmdesátkových. Písničkové B strany jsou plné hitů, sahajících od popu až rocku. Nejinak tady. Skvělá Crisis, kterou rozhodně písničková druhá strana nezahanbí. Načne ji totiž Oldfieldův životní hit Moonlight Shadow, možná jedna z vůbec nejlepších popových písniček, následovaná In High Places, kde bych ovšem raději slyšel jiný hlas než Andersonův, až po výbornou Shadow on the Wall v extatickém podání Rogera Chapmana. Crisis rozhodně patří v Oldfieldově tvorbě mezi pět nejlepších alb.
16.03.2017 - 16:24 | Yack1
Dle mého vkusu třetí nejlepší album M.Oldfielda. Stejně jako na jiných albech z 80tých let je první straně LP Oldfieldova rozsáhlá 20min kompozice, kde si jako obvykle téměř vše nahrává sám. Vyjímkou jsou bicí Simona Phillipse, baskytara Phila Spaldinga a některé kytarové party Ricka Fenna a Anta (Anthony Glynne). Tato skladba "Crisis" je prý odpovědí na jeho osobní problémy z té doby. Ty stály za velkým počtem dobrých skladeb mnoha hudebníků. Nejhorší je , když chce muzikant komponovat a nutí se do toho. Pak může nastat, stejně jako u pozdějšího Oldfielda, nekonečné vykrádání sama sebe. Tím myslím 1001 různých variací na Tubullar Bells. Zpět k albu. Crisis je rozhodně výborné rockové album, po první artrockové straně s jednou skladbou přichází druhá strana, složená z více skladeb. Čistě popových (Moonlight Shadow, s hostující Maggie Reilly), nebo artrockových (In High Places s Jonem Andersonem z Yes). U mně asi nejslabší právě Moonlight Shadow, i když stále nadprůměr. Nejoblíbenější druhá zmiňovaná, "In High Places"