70 %
The Jesus and Mary Chain - Glasgow Eyes
The Jesus And Mary Chain vryla publiku do paměti debutem "Psychocandy"? Rok se ale s rokem sešel, respektive téměř se třemi dekádami, a tihle...
70 %
Shakira - Las Mujeres Ya No Lloran
V našich středoevropských končinách se může zdát, že jméno kolumbijské divy už netáhne tolik jako na začátku milénia, opak je však...
70 %
Tom Odell - Black Friday
Již koncem minulého roku začal britský songwritter odhalovat jednotlivé singly a informace o plánované nahrávce. Postupně fanouškům poslal...
80 %
Modern English - 1 2 3 4
Modern English dokázali zůstat jednou z nejlepších a nejkultovnějších skupin, které Británie kdy vyprodukovala. A těmi důvody jsou...
70 %
Kacey Musgraves - Deeper Well
Kacey Musgraves už dávno není jen countryovou hvězdou. Ačkoliv z tohoto žánru stále čerpá, zpěvačka tento dost konzervativní styl...
24.05.2022 - 10:59 | Acid3P
Páni, tak toto je jazda! Underworld zo seba vyžmýkali posledné zvyšky energie a nápadov a je z toho opäť neuveriteľný elektronický zážitok. Po prvých štyroch skladbách, kde hit strieda hit a do hlavy zavŕtajúci sa popevok si poviete, že toto bude klubový album desaťročia, potom však príde obligátne spomalenie a chill outové intermezzo aby vám ku koncu odpálili dekel dve posledné skladby, po ktorých s vyplazeným jazykom skonštatujete: Underworld to opäť dokázali! (btw. aby toho nebolo málo, tak v roku 1999 vyšli aj ďalšie fantastické britské elektronické albumy od Leftfield, Groove Armada, Chemical Brothers a ku tomu ešte spoza mláky Mobyho neprekonateľný Play)
03.12.2014 - 17:13 | blueskin
Lidé, kterým se toto líbí
první album, které od daného umělce slyšíte, mívá tendenci vyčnívat pro vás navždy z jeho diskografie, byť by obsahovala sebevíc hodnotnějších kousků. mám pocit, že jsem to s beaucoup fish trefil celkem dobře. v pořadí pátá deska underworld (třetí s darrenem emersonem) vyšla tři roky po trainspottingu a tedy i obrovském úspěchu skladby born slippy nuxx. ten tlak na naplnění očekávání, které do kapely kdekdo vkládal, musel být obrovský, underworld se s ním ale dokázali se ctí vyrovnat a boyleovský impulz přetavili v jednu z nejlepších nahrávek své kariéry. ať už si albem pouštíte v kuse, nebo si z něj vybíráte jen pár konkrétních skladeb, působí věci z beaucoup fish jako dokonalý odraz doby, v níž vznikaly. doby, která pomalu přestávala přát velkým kapelám všech možných žánrů a která postupně směřovala k velkému internetovému třesku na přelomu milénia, po kterém už v hudebním světě nezůstal kámen na kameni. stačí si jen za sebou pustit taneční energií kypící tracky jako shrudder/king of snake či moaner a pomalejší, melancholické kousky typu winjer či something like a mama. právě tyhle kontrasty mám na underworld asi nejraději a proto mi tak nesedí jejich pozdější tvorba, která jako by zploštila roviny, na kterých kapela tradičně operovala.