70 %
Znouzectnost - The End...?
Znouzectnosti s názvem "Beat Simplicitas" jsme si povzdechli, jak dlouho jsme na ni čekali. Tehdejší šestiletá pauza ale není nic proti celé...
90 %
Billie Eilish - Hit Me Hard And Soft
"Lidi říkají, že vypadám šťastně jen proto, že jsem zhubla. Když slezu z pódia, jsem ptáček v kleci." Hned v první skladbě "Skinny",...
80 %
The Black Keys - Ohio Players
Na The Black Keys se můžete spolehnout. Vyloženě špatnou desku za více než dvacet roků na scéně nenatočili. Jen vás některé baví více...
70 %
The Black Crowes - Happiness Bastards
Svého vrcholu dosáhla parta kolem bratrů Robinsonů v první polovině devadesátých let. V éře grunge a alternativního rocku se The Black...
80 %
Thulsa - Přikryti stíny
Thulsy. V temném lektvaru se potkává intenzita hardcoreové emocionality s doommetalovou naléhavostí, nešvary tepajícím politickým punkem i...
15.02.2012 - 15:46 | Akana
Lásku k hudbě svojí domoviny měla Sinéad O´Connor vždycky v sobě. V roce 2002 jí konečně dala volný průchod a natočila album plné prověřených i méně známých irských tradicionálů. Na skvělém výsledku se pochopitelně nepodílela sama, k ruce jí byli prvotřídní hudební krajané v čele s multiinstrumentalistou Donalem Lunnym, houslistou Stevem Wickhamem z Waterboys nebo akordeonistkou Sharon Shannon, veterán Christy Moore z legendárních Planxty si se zpěvačkou střihl dojemný duet v jedenáctiminutovém eposu Lord Baker. Hlavní náplní jsou celkem očekávatelně balady, v nichž mohla Sinéad plně využít svých výrazových schopností a emocionální hloubky. Zpracování je z velké části tradiční a akustické, ale v některých nezanedbatelných případech se dočkáme i moderního zvukového přistupu, důkazem je trojlístek skladeb z prostředku alba. Bojovnou Óró Sé do Bheatha ´Bhaile hrdě zpevňuje lehce jamajská rytmika, v notoricky známé Molly Malone zpěvaččin hlas citlivě souzní s nekonkrétními, "mlžnými" zvuky v pozadí a podobně nevtíravě a funkčně se s elektronikou zachází i v následující Paddy´s Lament. Tyhle písně můžou být pro každého, kdo se pokouší spojovat folklór se současnými technologiemi, vzorem jak na to. Zároveň se tím taky ozřejmuje název alba, tedy sean-nós (tradiční irský pěvecký styl, původně provozovaný a capella) nua (v novém pojetí). Tenký led, jaký podobná spojení starého a nového představují, se tentokrát pod Sinéad a jejími společníky ani jednou neprolomil.