80 %
Yo Yo Band - Karviná (reedice 2025)
Yo Yo Band hraním uživit. Frustrace se tím pádem dostala už na pomyslnou hranu a Richardu Tesaříkovi se do dalšího natáčení moc...
80 %
Master's Hammer - Maldorör Disco
Návraty kultovních kapel bývají ošidné. Pokaždé na ně totiž čeká masa oddaných fanoušků, kteří přesně vědí, jak má výsledek...
80 %
Marpo - Making Country Music Cool Again
Marpo vybral East Iris studio v domě, který si na toto místo nechal Elvis Presley přivézt z Memphisu. Král rock'n'rollu se promítl i do názvu...
80 %
Epydemye - Kotlina (reedice LP 2025)
"dneska je rozhádaná doba, pojďme spíš zasypávat příkopy, než je prohlubovat". I dnes se ale dá určitě sdělit vlastní názor takovým...
80 %
Filip Topol - Sakramiláčku
Filip Topol spojil život s kapelou Psí vojáci. Však ji taky ve třinácti letech zformoval a skupina skončila s jeho předčasným odchodem v...
70 %
Čechomor - To nejlepší 2
Čechomor po vydání alba "Proměny", které se stalo domácím bestsellerem a naprosto po zásluze tvořilo páteř první kompilace "To...
02.03.2017 - 15:49 | mrkvivit
Lidé, kterým se toto líbí
Yack1Další ze vzpomínek na úžasný rok 1996. Po přečtení recenze na čtyřicetiminutovou deathmetalovou skladbu začalo horečné shánění - nakonec se mi podařilo sehnat originální kazetu. A začalo velké objevování.
Člověk by si možná myslel, že když má před sebou takový epický kus metalu, začne se nějakým intrem nebo něčím pozvolnějším. Tady se ovšem začne pěkně zostra skvělým ústředním riffem (rovnou začne i zpěvová linka) - ten se proplétá celou skladbou jako určitý leitmotiv a opravdu stojí za to. Když už nic jiného, tak tenhle riff zůstane v hlavě posluchače zaseknutý určitě.
Pochopitelně se celou dobu jen neseká a nekřičí. Skladbou se prolínají i čistě zpívané pasáže doprovázené nezkreslenými kytarami a decentními klávesami. Tady velice kvituji, že se syntezátory docela šetří, i když by k tomu monumentálnoct celého kusu mohla svádět, a prakticky všechno stojí a padá s kytarami. Mimochodem v kytarových sólech (a mnoha vokálech) Danovi Swanöovi vypomohl mladý talent, jistý Mikael Akerfeldt. Mluvíme-li v kontextu Crimson o deathmetalu, jde (pochopitelně) o jeho švédskou mutaci s velkým příklonem k melodiím, jak v riffech a sólech, tak i ve zpěvových linkách a daly by se tu najít paralely s právě vznikající tzv. göteborskou školou. Zároveň zde vyplouvá na povrch jiný velký inspirační zdroj Dana Swanö: progresivní rock (slyš jeho pozdější sólovku Moontower). Smícháním těchto dvou základních ingrediencí vznikla velice zajímavá sloučenina, která určitě zaslouží pozornost i dnes. Byť po produkční stránce už nahrávka mírně zastarala, obsah je stále svěží.